معرفی پوشش های ضد حریق
نوشته شده توسط : bamana
سيستمهاي غير عامل بدون نياز به حس نمودن حضور حريق، در صورت نگهداري مناسب، همواره آماده عملكرد صحيح مي باشند. اين گروه سيستمها در قالب موارد ذيل ارائه مي گردد.

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

پوششهای ضد حریق (Fire Proof Coating) در حفاظت اسکلت سازه بمنظور افزایش مقاومت ستونها باربر در برابر تنشهـــای حرارت ناشی از حریق استفاده می گردند که علاوه بر پایدار نگاه داشتن سازه، فرصت بیشتری را برای عملیات گـریز/ نجـات فراهم ســـاخته، و نیز بر روی دیوارها جهت فضابندی (Compartmentation) مجتمع در  برابرگسترش حریق کاربرد دارد.سطح مقاومت مواد برای تامین چنین محافظتی توسط کوره هــای ویژه و مطابق استاندارد اندازه گیری شده و نتایج بر اساس ضخامت خشک مورد نیاز ارائه می شود که از آن جمله می توان به استاندارد BS 476-part 2 اشاره نمود.

 

محافظت غیر عامل سازه ای و یاStructural Fire Proofing

فولاد ساختمانی باربر نقطه حرارت خمش(خمیدگی) ۵۰۰-۴۷۰ درجه سانتیگراد دارد و حدود نیمی از مقاومت خود را در دمای ۵۵۰ – ۵۰۰  درجه سانتی گراد  از دست می دهد ، از این رو در مقابل حریق بسیار آسیب پذیر است که عمدتا نیازمند به مقاوم سازی در مقابل حریق می باشد. طبق جداول ISO  و BS 476   فلز آهن در زمان کمتر از ۱۰ دقیقه پس از آتش سوزی به دمای ۴۷۰ درجه می رسد که نقطه خمش فلز آهن می باشد.

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: بهداشت , ایمنی , محیط زیست , حریق , بهداشت، ایمنی و محیط زیست , بهداشت ایمنی محیط زیست , ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: